Matterhorn 4478m, Levji greben

27. 8. 2020 1765

Ko sva šla z Deanom pozimi skupaj na turni smuk je pogovor nanesel na Matterhorn. Želja vsakega alpinista in gornika. Povedala sem mu, da je to moja življenska želja. Bila sem že na šest tisočaku v Himalaji  ampak Matterhorn je veličastna gora, nekaj posebnega. Rekel je, da tudi on planira it, ker mu zadnji vzpon na Matterhorn ni uspel zaradi vremenskih razmer. Potem je prišel Covid in sva kar pozabila na to. Nakar me sredi avgusta pokliče in pravi, da je rezerviral, da bo lepo vreme. Pa sva šla. Zaradi dolge vožnje in aklimatizacije prvi dan s Cervinije do koče Abruzzi 2800m, naslednji dan do bivaka 3835m. Po dobrih 200m od koče se prične  plezati, vmes je nekaj hoje in zoprna krušljiva prečka, kjer je bolje, da ne gledaš gor, kaj se bo podrlo. Potem pa do bivaka kar precej strma stena in samo plezanje. Na srečo ni bilo ledu, skala je bila kopna. Naslednje jutro smo počakali, da se je naredil dan, potem smo štartali. Pot je orientacijsko kar zahtevna, saj te stezice med steno kar vlečejo na nepravo pot, dokler ne dosežeš po strmi steni, ki je delno zavarovana, grebena. Misliš si, da boš zdaj hitro na vrhu, pa si se zmotil. Po grebenu iščeš prehode, ko se zravna postane tudi zelo ozek. Potem pa tam daleč naprej in visoko zagledaš križ na vrhu. Kmalu zagledamo pred sabo škrbino in tako se še 2x spustiš navzdol dokler ne prideš do zadnje strme stene, kjer te čaka samo plezanje. Ne gre toliko za težavno plezanje ampak imaš zraven še druge dejavnike, kot je višina, veter, mraz. Ko zagledamo visečo lestev smo vedeli, da je vrh blizu in da nam bo uspelo. In res je bilo na vrhu stene samo še nekaj grebena, nato pa zaslužen vrh, Matterhorn. Solze sreče in veselja, ne znam opisati tega občutka. Zdaj je treba še s trezno glavo sestopiti z vrha. Nazaj do bivaka smo porabili eno ur več, kot za gor. Ker je bila že tema, smo še enkrat prespali v bivaku in spočiti nato sestopili v dolino. Ena nepozabna življenska (avan)tura. OP. (slika z vrisom poti je pobrana z interneta)

Cervinia
Zadaj naš cilj
Kozorogi pod kočo
Lepo viden Levji greben in bivak
Pogled z bivaka 3835m na Cervinio 2008m
Del poti
Zelo razbit in krušljiv teren
Pogled na prehojeno pot
Pogled na prehojeno grdo krušljivo prečko
Težji del pod bivakom varovan z debelo vrvjo
Razgledi z bivaka
Nad bivakom - en težjih delov, kjer je napeljana vrv čez previs